Byla zveřejněna video zpráva, ve které vedení společnosti společně s týmem Unitsky String Technologies Inc. hovořil o výsledcích práce.
Odcházející rok byl zlomový a pro mezinárodní strojírenskou společnost Unitsky String Technologies Inc. to bylo velmi plodné období. V roce 2024 společnost otevřela své zastoupení v nových zemích, aktivně rozvíjela vědecké aktivity, prováděla výzkumné a vývojové práce, prováděla testy a implementovala vlastní vývoj ve výrobě komplexů uST.
Výsledkem mnohaleté produktivní práce byla jasná ukázka výhod strunových technologií: letos UST Inc. uvedl do provozu komplex Unilight v Bělorusku.
Více podrobností o práci strojírenské firmy v roce 2024 najdete ve videu.
Přepis videa
Anatoli Unitsky
Vážení přátelé. V předvečer Nového roku se na vás obracíme s tradičním pozdravem. Shrnujeme v něm výsledky, hovoříme o tom, co se podařilo a co nás ještě čeká.
Shrnutí roku 2024
Komentátor
Začátek 21. století byl ve znamení zrychlování ve všech oblastech života společnosti. Dodávky nákladů, přenos informací, bankovní transakce, cestování mezi městy a kontinenty – to vše se měnilo před očima jedné generace rychle, stávalo se rychlejším, pohodlnějším a bezpečnějším. Doprava ve městech se však nejen nezlepšila, ale naopak vytvářela stále více problémů. Dopravní zácpy, nehody, znečištění ovzduší a boj o místo k zaparkování se staly běžné pro miliardy lidí.
Nová doba vyžaduje nová řešení. A již dnes existuje společnost, která taková řešení nabízí. Je to Unitsky String Technologies. Pojďme se blíže podívat, co představuje na počátku roku 2025 organizace, která si dala ambiciózní úkol optimalizovat světovou dopravu a zajistit novou úroveň mobility ve městech a regionech.
Naděžda Kosareva
Od svého založení urazila společnost Unitsky String Technologies dlouhou cestu plnou jak úspěchů, tak i překážek. A dnes mohu s hrdostí říci, že UST Inc. se stává nejen významnou mezinárodní společností, ale i důležitým prvkem v rozvoji světové logistiky. Máme k tomu vše, co je zapotřebí. Silný tým inženýrů a vědců, moderní vybavení, demonstrační certifikační centra a samozřejmě hotový produkt – městské a nákladní dopravně-infrastrukturní řešení společnosti UST.
Komentátor
Společnost Unitsky String Technologies se zabývá vývojem, projektováním, výrobou, testováním a provozováním komplexů uST. Je akreditována jako vědecká organizace v Národní akademii věd Běloruska a Státním výboru pro vědu a technologie.
Unitsky String Technologies vlastní projekční institut sestávající z desítek konstrukčních kanceláří a inovační výrobní komplex v Minsku. Dvě centra pro praktickou realizaci a demonstraci technologií uST v Bělorusku a ve Spojených arabských emirátech. Technologie uST jsou propagovány marketingovými kancelářemi v Rusku, SAE, USA a Indonésii. Podle hodnocení běloruského Státního akreditačního střediska společnost potvrdila své kompetence v oblasti testování.
Naděžda Kosareva
Naše činnost je uznávána nejen v Bělorusku, ale i na mezinárodní úrovni. Naše společnost, jako rovnocenný partner, vede dialog s vládami a nejvyššími představiteli desítek zemí, včetně Spojených arabských emirátů, Běloruska, Ruska, Indie, Číny, USA, Indonésie, Malajsie, Kataru, Nepálu, Saúdské Arábie, Ugandy a Tanzanie. Jsme uznáváni řadou respektovaných organizací – společenstvím Brics+, Národní akademií věd Běloruska, Dubajským úřadem pro dopravní cesty, mezinárodní certifikační organizací TUV SW, společnostmi ITS Indonesia, Asia Mobility a ISky Transport Systems Pryfe Limited.
Vědecká činnost
Komentátor
Společnost vyvíjí vědeckou činnost, provádí výzkumné a vývojové aktivity, provádí zkoušky a realizuje vlastní vývoj v oblasti výroby dopravně-infrastrukturních komplexů. Společnost UST Inc. má k dispozici dvě vědecko-výzkumná centra a specializovanou laboratoř. Pravidelně se koná vědeckotechnická rada, která řídí, organizuje a koordinuje vědeckou činnost společnosti.
Sergej Artjuševskij
V současné době společnost zaměstnává více než 10 vědců s vědeckou hodností „kandidát věd“, z nichž část má akademický titul „docent“. Zároveň řada zaměstnanců studuje v magisterských a postgraduálních programech a píše disertační práce na témata přímo související s technologií strunové dopravy. Jen za poslední tři roky dokončili zaměstnanci společnosti více než 50 vědeckých prací, z toho 6 se státní registrací, a publikovali více než 150 vědeckých článků v časopisech a sbornících z mezinárodních konferencí. V současné době jsme podepsali 14 smluv a dohod o spolupráci s vědecko-vzdělávacími institucemi, včetně oddělení fyzikálně-technických věd v Bělorusku, které je největší v akademii. Také zaměstnanci naší společnosti uspořádali přednáškové kurzy na téma strunové dopravy a strunových technologií ve dvaceti různých organizacích v Bělorusku, Rusku a Číně.
Anatoli Unitsky
Vědecký potenciál společnosti je základem, na kterém jsou postaveny všechny naše úspěchy. Množstvím a kvalitou vědeckých publikací jsme již předčili největší strojírenskou a výrobní společnost v Bělorusku.
Dopravně-infrastrukturní komplex Unilite
Komentátor
Podívejme se na nejvýznamnější události v poslední době z pohledu samotných vývojářů. Jaké technologie byly vytvořeny? A co z produktů realizovaných inženýry, již bylo uvedeno do praxe pro přepravu osob a nákladu?
Máme před sebou komplex „Unilite“ v ekoparku „Akvarel“. Je to jasný příklad evoluce. Od objemných železobetonových konstrukcí jednokolejné dráhy s rozpětím 30 až 40 metrů k lehkým a elegantním estakádám strunové dopravy s rozpětím 200 až 300 metrů. Společnosti se podařilo plně splnit požadavek klienta, vytvořit rychlou, ekonomickou a ekologickou dopravu pro malebný areál.
Naděžda Kosareva
Otevíráme náš první komerční projekt, a tento komerční projekt se nachází zde, v Bělorusku. „Unilite“ začal vozit první cestující, hosty ekoparku, a demonstruje tak vizuální výjimečnost strunové technologie. Návštěvníci mohou obdivovat krajinu z ptačí perspektivy a užít si jízdu v prvním bezpilotním kolejnicovém dopravním komplexu v Bělorusku.
Anatoli Unitsky
„Unilite“ demonstruje flexibilitu produktu společnosti UST Inc. Ukazuje, že naše řešení lze přizpůsobit potřebám našich zákazníků pro jakýkoli úkol, který chtějí pomocí technologie vyřešit. Takový komplex lze využít jako městskou dopravu, dopravu na turistických trasách, pro spojení s řídce osídlenými a odlehlými oblastmi. Realizací řešení „Unilite“ položila společnost UST Inc. základ pro úspěšnou realizaci mnoha komerčních projektů. A to nejen v Bělorusku, ale také v Rusku a dalších zemích.
Konstrukce „Unilite“ byla postavena metodou bezzemní montáže, vedením nad sady a zemědělskými poli, nad lesy, nad rybníky a jezery, s lokálními přístupy ze země v okolí kotevních a středních pilířů. Tento způsob výstavby je hospodárný, protože nevyžaduje rozsáhlé zemní práce. Díky tomu kolejnicově-strunová estakáda nenarušila přirozený reliéf ekoparku, pomohla zachovat jeho úrodnou půdu i biologickou rozmanitost přilehlého území. Komplex se vyznačuje nízkými stavebními náklady díky malému počtu nákladných komponentů v konstrukci, a také nízkými provozními náklady díky nízké spotřebě energie.
Viktor Garach
Pro dnešní dobu je „Unilite“ nejhospodárnějším řešením v řadě dopravních komplexů naší společnosti s ohledem na vysokou účinnost a funkčnost.
Komentátor
Doprava v moderních městech však vyžaduje prostornější a kapacitně robustnější systémy. Společnost UST Inc. si je toho vědoma, proto vyvinula a uvedla do provozu komplex „Karat“. V roce 2024 prošel objekt řadou testů a získalo ve Spojených arabských emirátech certifikaci od společnosti TUV South West.
Dopravně-infrastrukturní komplex Karat
Anatoli Unitsky
Pátá generace bezpilotních kolejových elektromobilů se vyznačuje pokročilým inženýrským řešením a špičkovým designem společnosti UST Inc. „Karat“ má potenciálním zákazníkům ukázat vysokou úroveň dopravní technologie uST a nízké náklady na realizaci ve srovnání s konkurencí. Sarjah již navštívilo mnoho zahraničních delegací a komplex se stal silným argumentem při jednáních s potenciálními zákazníky po celém světě na všech kontinentech planety. „Karat“ tak učinil velký dojem na indického ministra silniční dopravy a dálnic, prezidenta amerického institutu v Sarjah a další vysoce postavené hosty: starosty, guvernéry a šejky. Kromě Spojených arabských emirátů je „Karat“ žádaný v Indii, zajímají se o něj v Indonésii a v mnoha dalších zemích.
Komentátor
Tento dvacetipěti-místný unibus je určen pro městskou a příměstskou dopravu v tropických podmínkách. Vozidlo je maximálně přizpůsobeno vysokým teplotám a vlhkosti. Automatická klimatizace se zvýšeným výkonem zajišťuje, že teplota je pro cestující příjemná i při venkovní teplotě nad 55 stupňů.
Anatoli Unitsky
V letošním roce jsme provedli odladění, byl zautomatizován řídicí systém unimobilu, byla upravena jeho provozuschopnost, došlo také k napojení komplexu na dispečink. Přelomovou událostí byly jízdy „Karatu“ s prvními cestujícími. Neméně důležitou etapou bylo testování unibusu s využitím napájení z traťové struktury. Jedná se o první dopravní komplex na světě s trakčním napájením z kolejnic bez použití kontaktu se sítí a s kontaktní kolejnicí. Specialisté společnosti provedli nezbytné zkoušky, které zajistily nepřerušené napájení „Karatu“ a potvrdily správnost technických propočtů. Díky tomuto úsilí byla garantována vysoká úroveň provozní spolehlivosti.
Komentátor
Nejvýznamnějším úspěchem byl vývoj a instalace trakčního napájení pro městský komplex uST s traťovou strukturou polotuhého typu. Výsledkem modernizace komplexu „Karat“ je nyní dosažení projektované konstrukční rychlosti na hodnotě 150 km v hodině, což potvrdí deklarované vlastnosti a otevře nové perspektivy pro uplatnění městské závěsného dvoukolejnicového vozidla uST.
Odvedli jsme spoustu práce s mezinárodními auditorskými a certifikačními společnostmi, abychom potvrdili jak stávající certifikáty získané dříve, tak provedli ohromnou práci na ověření bezpečnostních vlastností nově realizovaných. Pokud jde o „Karat“, první etapa prací byla ukončena získáním certifikátu o shodě od mezinárodní certifikační společnosti pro bezpečnost a kvalitu TUV SW.
Komentátor
„Karat“ je jedním z vrcholů cesty, kterou podnikla společnost UST Inc. V městských komplexech uST jako celku i v každém jejich prvku uplatnili vývojáři nové principy a know-how, které byly zdokonalovány po mnoho let, ba dokonce desetiletí.
Tým musel vytvořit 7 různých typů estakád, 15 zásadně odlišných modelů a unimobilů, závěsných a návěsných, jednokolejnicových, dvoukolejnicových a čtyřkolejnicových, stejně jako velké množství infrastrukturních objektů, jako jsou osobní stanice a nákladní terminály, dispečinky, výhybky, trakční rozvodny, servisní opravny a mnoho dalšího. Díky tomu má společnost k dispozici spolehlivý high-tech produkt.
Komerční úspěch
Po dosažení významného výsledku v technologické oblasti musí společnost UST Inc. prokázat komerční úspěch. Vedení a manažeři aktivně spolupracují se zástupci desítek zemí ze všech kontinentů planety. Jedná se o klíčový směr na cestě k širokému uplatnění pokročilých dopravních řešení společnosti UST, které otevřou nové možnosti pro města, regiony a země. To zabezpečí lokalizaci výroby, vytvoření dalších pracovních míst a místních dodavatelských řetězců.
Oleg Zaretskij
Například, v Indii se dnes velmi intenzivně pracuje na realizaci komplexů uST. Důkazem toho byla návštěva indického ministra silniční dopravy a dálnic Nitina Gadkariho v našem centru uSky v Sarjah. V Indii se aktivně podílíme na projektech zaměřených na cestovní ruch. Společnost UST Inc. vyvinula trasu dlouhou přibližně jeden kilometr, která cestující dopraví k jedné ze zajímavostí země. Další projekt se týká výstavby kolejnicově-strunové estakády, která bude sloužit k přepravě cestujících na letiště. A pokud se budeme bavit o tomto směru z globálního hlediska, Indie je obrovský trh, kde musíme realizovat nejméně sto projektů a postavit tisíce kilometrů strunových tratí.
V letošním roce budou samozřejmě pokračovat i naše stávající projekty a v Indonésii odstartovaly nové projekty využívající strunovou dopravu. Marketingová společnost Unitsky Usantara Technologies zintenzivnila svou práci v Jakartě. Indonésie je největší ostrovní stát na světě a jeden z nejperspektivnějších regionů pro realizaci technologií uST, kde je doprava druhé úrovně někdy jediným vhodným řešením logistických problémů na území tvořeném tisíci ostrovy. Místní úřady si to již uvědomují a my spolupracujeme na podpoře našich projektů. Letos se doprava uST zúčastnila 19. asijsko-pacifického fóra ITS v Jakartě, které bylo věnováno rozvoji inteligentních moderních dopravních systémů v asijsko-pacifickém regionu. A účast na této akci nám umožnila zajímat se o několik potenciálních tras v Indonésii. Důležitá byla také dohoda o spolupráci s malajsijskou společností Asian Mobility. Cílem této dohody je uvést společnost UST Inc. na trh jihovýchodní Asie. A to je jen jeden směr podnikání, ve skutečnosti jich je mnoho. O naše dopravně-infrastrukturní produkty je velký zájem, protože svět je zavalen dopravními problémy.
Evgenij Petrov
Aktivně pracujeme na propagaci a popularizaci naší technologie. Za tímto účelem se účastníme výstav, sympozií, konferencí a fór zaměřených na různá témata. A dnes jsme v tomto ohledu dosáhli takového stupně rozvoje, že jsme již zváni na většinu akcí, kterých se účastníme. Jsme známí, význam našich řešení je pochopen, perspektiva a možnosti, které nabízíme pro zlepšení mobility, jsou jasné i organizátorům těchto akcí, vládám a podnikům, které musí tak či onak řešit dopravní problémy. Pokud mluvíme o euroasijském kontinentu, působíme v řadě zemí. Patří mezi ně Bělorusko, Ruská federace, Kazachstán, Mongolsko atd. Všude pomáháme řešit dopravní problémy, a to jak na místní, tak na globální úrovni. A toto „všude“, zasahuje na všechny kontinenty s výjimkou Antarktidy.
Strategie vstupu na trh
Komentátor
Je zřejmé, že pokud je k dispozici vše potřebné, a společnost získala uznání a věhlas, podniká úspěšné kroky k uvedení svého výrobku na trh. Jaká je však její strategie?
Specialisté Unitsky String Technologies vybrali směr, kde by měly najít uplatnění především dopravně-infrastrukturní komplexy uST pro městskou a nákladní dopravu. Pokud hovoříme o osobní dopravě, jedná se o čtyři jedinečné prodejní oblasti. První oblastí je využití uST jako turistické dopravy pro národní parky, přírodní rezervace a kulturní památky.
Anatoli Unitsky
Naše komplexy organicky zapadají do přírodní i městské krajiny. Nadzemní tratě lze budovat jako umělé trasy nad malebnými oblastmi. Nadzemní komplexy uST se stávají cestami nad přírodou a poskytují nový turistický zážitek. Představte si exkurze v národních parcích, kde mohou hosté pohodlně cestovat nad chráněnými oblastmi a užívat si výhledů z ptačí perspektivy. Řešení UST jsou také ideální pro kulturní a historické objekty, kde tradiční dopravní infrastruktura může narušit přirozený vzhled oblasti.
Komentátor
Druhou oblastí jsou trasy v rámci velkých infrastrukturních objektů. Komplexy uST mohou zajišťovat lokální dopravu v rámci průmyslových závodů, areálů, obchodních a nákupních center. Takový systém umožní zaměstnancům a návštěvníkům snadný přesun mezi jednotlivými lokalitami, čímž se zkrátí doba cestování. Toto řešení se stane nedílnou součástí moderních infrastrukturních projektů zaměřených na pohodlí a zvýšení produktivity.
Třetí směr. Překonání problémů s dodávkami v poslední míli nebo kyvadlovou migrací. Pro velká města, kde taková migrace vytváří dopravní zácpy na silnicích a dálnicích, může být doprava uST spolehlivým řešením.
Maxim Kubyškin
Pro městské aglomerace nabízíme dopravní systém, který může přepravovat cestující z oblastí hromadného bydlení do hlavních dopravních uzlů. Na stanice metra, železniční stanice nebo přímo do obchodních center. Tímto způsobem můžeme výrazně snížit zatížení stávajících silnic a výrazně zlepšit dopravní propojení čtvrtí.
Komentátor
A konečně čtvrtou oblastí je osobní doprava. Jedná se o překonávání infrastrukturních a přírodních překážek.
Anatoli Unitsky
Naše komplexy mohou snadno překonávat horská pásma, řeky a lesy a další přírodní překážky. Navíc je kolejnicově-strunová traťová struktura schopna křížit silnice, elektrické přenosové vedení a další komunikace, aniž by bylo nutné je zásadně přestavovat. Taková řešení jsou zvláště důležitá pro metropole, kde hustá zástavba a existence energetických sítí omezují rozšíření tradiční pozemní dopravy.
Řešení UST pro nákladní dopravu
Komentátor
Pokud jde o řešení nákladní dopravy UST, zde působí společnost ve dvou hlavních oblastech. První z nich je automatizace kontejnerové přepravy nákladu v námořních přístavech. Zde nákladní komplexy uST otevírají nové možnosti tím, že zajišťují automatizovaný pohyb kontejnerů mezi skladovacími prostory, dopravními uzly a přístavišti. Systém vytváří podmínky pro optimální a rychlou logistiku v přístavech, zabraňuje přetížení terminálů, optimalizuje trasy a snižuje náklady na nakládku a přepravu kontejnerů.
Druhá oblast se týká přepravy nerostných surovin pomocí systémů uST dopravníkového typu. Pro těžební průmysl představují tyto systémy revoluční řešení. Technologie uST jsou proto v těžebních společnostech žádané. Využitím unitrans jako nekonečného vlaku poskytujeme ekonomicky efektivní a bezpečný způsob, jak dopravovat vytěžené suroviny ke zpracování, což snižuje potřebu sítě povrchových cest ve složitých těžebních oblastech a tím zvyšuje ekonomickou rentabilitu těžby a přepravy nerostných surovin.
Shrnutí
Komentátor
Je čas shrnout výsledky. Můžeme si být jisti, že pro dopravní problémy měst a odlehlých regionů existují nová řešení. Tým inženýrů společnosti Unitsky String Technologies shromáždil vše potřebné a je schopen se vypořádat s problémy dopravy a infrastruktury jakékoli složitosti. Specializované konstrukční kanceláře, nejmodernější technika a výkonný software v kombinaci s výrobními a zkušebními základnami vytvářejí všechny možnosti pro vedoucí postavení. Strunové tratě mohou skutečně změnit podobu měst a zrychlit a zpříjemnit cestování v těchto oblastech.
Anatoli Unitsky
Technologie realizované společností UST Inc. jsou ztělesněním dopravy budoucnosti. Rychlé, bezpečné, šetrné k životnímu prostředí a pohodlné. Vytvořili jsme řešení, která si žádá sama doba. Není to víra, přesvědčení či marketing. Jsme inženýři. Naše tvrzení a naše důvěra jsou tedy založeny na zkušenostech a znalostech.
Naděžda Kosareva
Aktivní a produktivní práci týmu UST Inc. v roce 2024 nemohly zabránit ani mnohé problémy, které planetu v posledních letech sužují.
Anatoli Unitsky
Víme, že máme nejlepší dopravu nejen mezi vším dostupným, ale i mezi vším možným.
Naděžda Kosareva
Kromě významného pokroku, pokud jde o komerční projekty, dosáhli jsme významných výsledků v řadě dalších oblastí. Je symbolické, že v předvečer Nového roku stojíme spolu s vámi na prahu nové éry pro dopravu uST, která svými charakteristikami převyšuje všechny známé alternativy, a společnosti, která se právě transformuje v globální organizaci. Její inovace budou nedílnou součástí dopravní infrastruktury budoucnosti.
Anatoli Unitsky
Končící rok 2024 byl plný nejen výzev, ale i možností. Jsem vděčný každému z vás za váš příspěvek k rozvoji společnosti Unitsky String Technologies Inc. Jsem přesvědčen, že společně brzy dosáhneme ještě větších úspěchů.
Naděžda Kosareva
Rychle rosteme. A jsem přesvědčena, že společnost čekají velké úspěchy.
Anatoli Unitsky
Plánujeme dokončit práci na právní a finanční infrastruktuře pro výplatu odměn investorům projektu. Podmínky pro zahájení výplat byly popsány v prohlášení o dividendách, vydaném holdingovou společností GTI v roce 2024. Je nutné znovu zdůraznit, že tato holdingová společnost je vlastněna všemi našimi investory. Je to mateřská společnost pro celé naše podnikání, založené na technologii uST. Proto právě prostřednictvím této společnosti a s ní spojené struktury plánujeme vyplácet dividendy. Budeme i nadále rozvíjet naše projekty, implementovat inovativní řešení v různých městech, regionech a zemích a směřovat k novým výšinám. A velmi brzy, pravděpodobně v roce 2025, začneme sklízet plody veškerého úsilí, které jsme vynaložili v průběhu mnoha let.
Naděžda Kosareva
Píšeme speciální kapitolu ve světových dějinách dopravy.
Anatoli Unitsky
Vážení přátelé, přijměte prosím mé upřímné blahopřání k novoročním a vánočním svátkům. Přeji Vám i Vašim blízkým hodně zdraví, štěstí a prosperitu v nadcházejícím roce 2025. Šťastný nový rok!
Naděžda Kosareva
Šťastný nastupující nový rok! Ať přinese zdary a nové úspěchy!